24 września 2012

stworz mobile {make a mobile} diy

Witajcie w poniedziałek! Mam dla was dzisiaj proste DIY na ciekawą i łatwą ozdobę do domu. Swojego czasu nakupiłam do domu sporo wełny do filcowania i tworzyłam z niej najróżniejsze rzeczy. Potem nadeszła obrona inżyniera, przygotowania i wyjazd do Stanów i wełenki popadły w zapomnienie, gdzieś w pudłach na wysokiej szafie. Postanowiłam je odkopać i popracować znowu z igłą. Przygotowałam też mały tutorial na ozdobny mobile z filcowych kulek i patyka przywiezionego znad morza.


Hello everybody on Monday! Today I have an easy DIY for you. We'll be making a nice home decoration. In the past I bought quite some amount of wool for felting and I used to make different things from it. Then I had to defend my Bachelor,  and then prepare and leave to States. Because of this wool was forgotten and laid in the box on the top of wardrobe. I decided to use it once again (and it wont be the last time) and work with needle. I prepared also a small tutorial for you on how to make a mobile from needle felted wool beads and a stick from the seaside.


1 - Weź wełny mniej więcej tyle ile pokazałam na zdjęciu. 2 - uformuj w dłoniach luźną kulkę. 
3 - zacznij nakłuwać ją igłą do filcowania zachowując przy tym cały czas kształt kulki.


▶  6 - Podczas gdy będziesz filcować kulka będzie robić się coraz mniejsza i bardziej twarda. Ilość wełny wzięta na początku starcza na kulkę o średnicy mniej więcej 3 cm.


7 - materiały jakich użyłam to filcowe kulki, patyk znad morza, czarna farba akrylowa, szara mulina i pędzelek i gruba igła. 8 - patyk malujemy farbą akrylową, ja wybrałam popularne trójkąty i trochę pasków. 9 - ułóż kulki w takiej kolejności w jakiej miałyby zawisnąć a potem naniż je grubą igłą na mulinę.

A oto gotowy mobile / And here's a finished mobile


Inspiracją do jego stworzenia jest Piaskownicowe wyzwanie 12/12. Ja z wyzwaniowego zdjęcia wzięłam kolory chiński róż, pudrowy róż, szarość, biel i czerń oraz. Patrząc na zdjęcie od razu wiedziałam czego chce, a w moich wełnianych zbiorach znalazły się idealnie pasujące kolory.


An inspiration for this mobile came from new Art-Piaskownica 12/12 challenge edition. I took certain  colors from the proposed photo. China rose, light pink, white, grey and black paired with wood made a perfect combination. In my wool stock I found matching colors and I already knew what I want to do with them. Thus I created this mobile.


Mam nadzieję, że spodobało wam się to proste DIY. W głowie mam już mnóstwo pomysłów na kolejne jesienne craftowanie więc jak to mawiają dostroicie odbiorniki i wyczekujcie kolejnych postów. xoxo

20 komentarzy:

  1. ojaaaa, ale czad. dla mnie filcowanie to czarna magia, ale w Twoim wykonaniu jest bosko i powinnaś działać częściej także w tym kierunku. bardzo podoba mi się efekt końcowy. no i te kolory są takie kojące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lejdi :D Jak kiedyś bedziesz w LDZ to primo pokażę CI obsługę maszyny a secundo naucze robic kulki z filcu :D

      Usuń
  2. NIESAMOWITY !!! Pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. aaaaaaaaaaaale fantastyczny! uwielbiam
    ja zrobiłam mobil z serduszek wyszydełkowanych, biegnę po patyk-tego mu brakowało!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak tak Lejdi ma rację, powinnaś częściej bawić się filcem :D ekstra ozdoba! w życiu nie dałabym rady zrobić tak idealnych kulek, więc tym bardziej podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, kulki wcale nie są idealne, tak tylko udają :) A filcować będę zapewne więcej :)

      Usuń
  5. Kasia... normalnie jak go zobaczylam na piaskownicy to zbieralam zeby z podlogi, a Ty jeszcze tutorial zrobilas, boski jest! Normalnie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Delikatne i ozdobne. Takie nic, a fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudo, cudo, cudo... nic więcej nie napiszę. ach!

    OdpowiedzUsuń
  8. przepiekny mobil i tutorial genialny! oprawa graficzna twojego bloga nabrala niesamowitego poziomu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje kochana :* bardzo mi miło czytać takie słowa :))) Fajnei, że moje starania przypadają do gustu :))

      Usuń
  9. a ja zapomniałam, jak to jest filcować...zarażasz i mobilizujesz! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to fajnie byłoby odświeżyć tę więdzę :) filcowanie przy serialu jest bardzo relaksujące, tylko trzeba na palce uważać :P

      Usuń